2012. június 7., csütörtök

a világ legjobb dolga

... nem más, mint a csősál nevezetű izé :-DDDDD
Életem nagy álma volt, hogy legyen egy ilyenem, na ez ma teljesült. El vagyok ragadtatva!

Először is: marha jól néz ki. A hivatalos szlovák olimpiai kollekcióból való, a mintája pedig hagyományos cicmani minta. Errefele is épp úgy rá vannak kattanva mostanában az ilyen népi dógokra, mint MO-n a kalocsai mintára például. Mondjuk nekem jobban tetszik, mint a kalocsai tiritarka virágok, de ez az én esetemben szigorúan esztétikai szempont; nincs benne semmi ideológia. (Bár, sosem értettem, miért kell a művészetet - akár a népművészetet is -, politikával társítani.)

Szal Cicmany egy pici falucska Zsolnától nem messze, arról híres, hogy jó sok kis kunyhó megmaradt ott az eredeti állapotában, az eredeti díszítésekkel. Ilyenek:



Nos, ezeket a mintákat vették kölcsön az olimpiai cuccokra. Tökjó lett amúgy, mert a csősálam pl. ilyen:
És így lehet viselni:
A kalózkendő meg a sapi igen király, na asszem érthető, miért nem tudtam enélkül élni :-DDDDD Képek is lesznek, majd valami hegytetőről :-DDDDD

PS: Az olimpiáról eszembe jutott még valami, na azt majd leírom máskor, mert most rohanok cseresznyét szedni. Persze szigorúan kalózkendőben :-DDDDD Áááááááá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése