2012. március 3., szombat

zéró romantika



Na tessék, lett egy új FB ismerősöm. (esküvői) Fotós. Ha jól számolom, ez már az ötödik esküvői fotózással is foglalkozó fényképész ismim, és azonnal ment a tiltólistára, mint az előző 4 kollégája.
Nem szeretem az esküvői fotográfiákat; soha nem is szerettem. Már anno a műtermieket sem, azt az esküvőnk tervezésekor vegvétóztam rögtön, nem is lett "szépséges" esküvői albumunk. Mondjuk eltelt azóta 16 év & soha nem is hiányzott egy nap meg egy valag pénz az életemből. Ezeket az agyonművésziesített rémségeket, amikkel mostanság kápráztatják el a nagyérdemű (vagy inkább jobb sorsra érdemes) közönséget lakodalmakkor pedig pláne nem szeretem.

Nem értem a lényegét, ugyanis. Írom is, mit nem értek úgy konkrétan.

1. fotó
Áll a menyasszony a homokban, mezítláb, héttérben a kék csupa olaj Duna, egyik kezével tartja a ruhája szárát, a másikkal meg a cipőket. Október végén, a dátum szerint. Jaj.
Nomármost, az ilyen homokban ácsorgós képeket elviselem mondjuk Hawaii-on vagy a Bahamákon, ahol kellemes a klíma meg szép kék a tenger, na de októberben mezítláb futkározni a Duna-parton kissé már túlzás. A homok az okés, bár ez a rész nem a természetes Duna-part, a homokpad a bazi alacsony vízállás miatt bukkant elő. Frekventált hely, mert a kutyatartók oda hordják fürdetni a kutyákat, látom minden nap :-D Ekkor elképzeltem, hogy a művészi kép kedvéért elzavarnak onnan pár bolhást, beállítják a menyasszonyt, szigorúan úgy, hogy a túloldalon figyelő, düledező 12 emeletes panelházakat ne lehessen látni, aztán hajrá. Sok értelme van ennek a képnek, megérte felfázni kínlódni miatta.

2. fotó
Menyasszony a napraforgóban, leselkedik ki a virágok közül. Szép nagy profilkép.
A menyasszony vagy vadparaszt, aki még a lakodalma napján sem tud meglenni a földek nélkül, vagy pedig még az életben nem ment be a napraforgóba, azért hagyta magát rábeszélni, a művészet nevében :-D Mert a napraforgó cudar egy növény, szúrós a szára, de még a levele is. A cipőt a profilképen nem látni, meglehet hogy sportcipő; a magas sarkút ki is dobhatná mert olyan koszos-földes lesz a fotózás végére. Másnap kissé összekarcolt, esetleg allergiás kiütésekkel teli karok az oltárnál... Hehe. Így járt.

3. fotó
Esztergomi bazilika melletti Szent István szobornál, decemberben, a menyasszony ujjatlan ruhában, nyakában egy kis darab műszőr izével.
Az esztergomi bazilikát még csak megértem, ha ott esküdtek (nem valószínű), a Szent István is rendben van, mert van aki államot alapít, és van aki családot :-D Ergo ez a kép tökéletesen rendben van! Állapotos menyasszonynak kötelező félmezetlenül fotózkodnia odakinn decemberben!

4. fotó
Szintén Esztergom, a régi Kálvária kápolna. Fekete-fehér, marha művészi kép.
Ez tetszett, csak a hely jellege sokkalta jobban illik egy death vagy black metál lemezborítóra, mint esküvői albumba; de meglehet csak én vagyok finnyás.

5. fotó
Vőlegény egy oltári lepukkant koszos gyárlépcsőn, vagy hol a csudában.
Nem értem miért kell szmokingban oltári lepukkant helyeket felkeresni. Na itt most mit gondolhatott? Hogy de jó, már nős vagyok, az asszony kitakarít? Ehhh.

6. fotó
Vőlegény & menyasszony is egy oltári lepukkant, koszos gyárépületben.
Erről meg az jutott az eszembe, hogy a németek elvitték szegényeket a koncentrációs táborba éppen az esküvőjükről. Most aztán gyárthatják a taposóaknákat, míg bele nem hónnak! Eszetlenség, de komolyan.

7. fotó
Menyasszony fekszik a repcében.
Nateatyaég! Mennyire örülhetett valaki, hogy a repcéjét a művészet nevében letapossák, oda a sok bio-üzemanyagnak való! Hehe. A menyasszonyi ruhát megnéztem volna a repcében hempergés befejeztével. Az én pofámról valszeg lesült volna a bőr, amikor viszem vissza a kölcsönzőbe :-D
PS: Nem kölcsönzött ruhában esküdtem. Sosem voltam nagy híve más levetett rongyainak...

8. fotó
A menyasszony meg a vőlegény leselkednek ki egy fűzfa mögül.
A hely tényleg szuper, egy ártéri kis erdő itt a környéken. Könnyen megközelíthető autóval is, és ha éppen száraz idő van, akkor nem kell még gumicsizma sem az iszap miatt. A probléma szerintem ennél a képnél a szúnyoginvázó. Ha volt eszük, akkor előtte lefújták magukat valami rovarirtóval, ha meg nem, akkor másnap a sok agyonvakart szúnyogcsípés is ott figyelt az oltárnál :-DDDDD De: ha volt rovarirtó, akkor meg enyhe kémiai szagot árasztott a ruha, mert tuti hogy átvette :-DDDDD Na ezt is megérte.

9. fotó
A környékbeli kastély kertjében a szökőkút előtt. 
Ez attól izgalmas, hogy nem láttam még környékbeli esküvői képeket ilyen fotó nélkül. A kastély magántulajdon, de úgy látszik a kertbe beengedi a gondnok a pórnépet is, ha látja rajtuk a szmokingot... Jaj. Kritikán aluli.

10. fotó
Az egyetlen a több ezerből, amit láttam a sok fotós ismerőstől (ebből kifolyólag tiltva vannak FB-n) és még tetszett is: vőlegény zongorázik, a menyasszony meg figyeli.
Ez az egy volt, ami elég hitelesnek tűnt, főleg ha a vőlegény tud is zongorázni, nem csak odaültették. Mellesleg úgy tűnt hogy tud, mert a billentyűket nézte nem az arát. A zongora is hagyományos volt, pedig egy nagy szárnyas hanversenyzongorával sokkalta jobb lett volna a kompozíció. (A hangzás is! :-D) Nos ez tetszett. A nasságos úr is tud zongorázni, és ahány szintit vagy zongorát lát, azonnal odavágtat & eljátssza a Black Winter Day dallamát nekem. Tudja hogy ettől mindig elolvadok, amitől nagyon büszke lesz magára :-D Néha tök váratlanul is elzongorázza: pl. a kolléga iPhone-ján a zongora applikációval... :-D Attól tartok, emiatt tetszett a zongorázós kép, nem másért.

Végezetül pedig egy kis Amorphis. Black Winter Day.


3 megjegyzés:

  1. Én passzoltam volna arra a dunaparti képre, még októberben is :) pláne hogy nem fürdőruhás, csak cipőlevevős. Teljesen tipikus, hogy bele akarok menni minden hozzáférhető vízbe, legalább kicsit, ha úszáshoz túl hideg van. Tök standard szituáció lenne, hogy valami romantikus dunaparti sétán a jövendőbelimmel rámjön, hogy én ebbe a vízbe márpedig bemegyek :)

    VálaszTörlés
  2. Na okés, ezt el bírom képzelni rólad... Azt azonban nem, hogy parancsszóra odamenj vagy odaállj valahová, ha éppen nincs kedved :-p

    VálaszTörlés
  3. Azt én sem :) a konkrét szituáció meg ott bukna meg, hogy nincs az az isten, hogy én ruhában és magassarkúban menjek sétálni. Illetve sokat kell hozzá fizetni...
    Amúgy nekem is hányingerem van az ilyen esküvői fotóktól, csak hálistennek nem nagyon jönnek szembe hasonlók.

    VálaszTörlés