2013. december 22., vasárnap

az ecceri hülyegyerek

... ugyan mivel kezdi a fényképezés alapjainak elsajátítását??? Hát azzal, hogy nekifog vaksötétben villogó égős karácsonyfát lefotózni! Wehehe.

Jelenleg ott tartunk, hogy van karácsonyfa is (évek óta ez a trend, hogy ha már úgyis megvan, minek álljon odakinn az erkélyen, állhat idebenn a nappaliban is) és van überfasza fényképezőgép is. Ez utóbbihoz tartozik még egy használati utasítás, egész kereken 220 A4-es PDF oldal. Nomármost, azt elolvastam nagyjából 10x, beállítottam a masinát, hogy minden flottul működjön, sőőőt ott tartok, hogy kezdem megérteni az egész rendszer működését. Azt nem mondhatnám, hogy értem is, de legalább kapisgálom, na. Ezek után - saját magam tehetségén felbuzdulva! - levonultam a nappaliba fotózni. Talán sokkal jobb eredmények születtek volna, ha van kedvem átállatítani az égősort erről az enyhén villogósról normál világításra, na de ahhoz már nem volt kedvem, és egyébként is, miért ne bonyolítanám az egyszerű dolgokat?!
Szóval játszottam a beállításokkal, ISO-val, záridővel, minden egyébbel, aztán a majd 100 karácsonyfaképet felraktam a gépre, megnézni mit is működtem tulajdonképpen. Végül lett köztük kettő, ami már megjárja (a kép minőségét kell most nézni, nem a témát meg a kompozíciót) csak az a szomorú, hogy lövésem sincs milyen beállítással gyártottam őket. Ülj le lyányom, egyes!

Ez az egyik, ISO 500, 1/4s expozíciós idő a számítógép szerint, azt hiszem elég lett volna ISO 400 is. Megy a zajszűrés ezerrel, kicsit maszatos, de kezdetnek bőven megjárja... Nem mondom hogy lesz ez még rosszabb is, mert optimista vagyok, mint Hannibál az Alpokban! :-))

 Ez meg a másik, ISO 400-on. A zajszűrés elég normális, pont amire számítottam. Tetszik.

Mármost nem azért, de tavaly karácsonykor a Nikon L100 ennyire volt képes, ugyanonnan, ugyanolyan körülmények között (a különbség jól látható!):


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése