2013. október 16., szerda

könyvek éve

... az idei, az tuti!
Idáig nagyjából 2 évente akadtam valami igazi gyöngyszemre könyvügyileg, azok is inkább a jól bevált szerzők jól bevált stílusú munkái voltak, szal előre tudtam, mire számíthatok - legalább nem volt csalódás, na. Idén meg már a másodikra mondtam azt, hogy óóóóóó, minden elismerésem!

2011 óta tudom, hogy a rossz könyv totál szétcseszheti az amúgy szuper nyaralást, ahogy az akkor  Horvátországban történt. Mert ugye az ecceri mit visz a tengerpartra, 40 fokba? HÁT EZT.
 Maga a könyv nem volt rossz, talán kissé fellengzős, darabos, na de nem is azzal volt a gond, hanem azzal, hogy tán a téli síelésre kellett volna magammal vinnem... Uff. A plusz negyven fokban elég nehezen tudtam elképzeni, milyen az élet a mínusz negyven fokban. Az 80 celziusz különbség basszus, ami még az én őrületes képességeimet is meghaladja! :-DDDDD
Tavaly Korfun ugyan bejött a dolog, mert ugye Korfura csak a sziget sztárját,  Gerald Durrellt viheti az ember, (legalábbis szerintem), de őt a jól bevált kategóriába sorolom, akinél alapból tudom, mire számíthatok.

Szóval az idei könyv teljesen vabank volt, mert az utazás előtti napon, az utolsó bevásárláskor vettem le a polcról, csak úgy találomra. Elovastam az ismertetőjét: Ausztrália, sivatag, bennszülöttek, jaj mondom ez az, legalább teljesen rendben lesz tematikailag! :-D

Azt még csak nem is sejtettem, hogy micsoda fantasztikus dologra bukkantam tök véletlenül!
A könyv egyszerűen tökéletes. Jó a témája, jó a hangulata, kellemes olvasni, mert stilisztikailag igazán rágyúrt a fordító. A mostanában megjelenő, baromira elnagyolt fordítások között (amik leggyakrabban olyanok, mintha a Google translate-ből származó szöveget kicsit helyrepofozták volna) pedig igazi kincs, de komolyan. Ha valaki valami egészen különleges olvasmányra vágyik, hát nyugodt szívvel tudom ajánlani!
Nos, ezután azt hittem újabb két év absztinálás következik, míg ráakadok valami extrára, de nem! Pontosan 4 napja fedeztem fel a neten életem első elektronikus könyvét és pontosan 3 nap alatt olvastam el. Nagy előnye volt, hogy mobilon keresztül lehetett olvasni (sőt új értelmet nyert a mobilos könyvjelző kifejezés is, hihi) és nagy hátránya, hogy stabil "olvasósarkamban", a fürdőkádban nem lehetett. Nem mertem volna beleejteni a telót a fürdővízbe, az tuti, pedig előfordulhatott volna könnyen. Némely helyeken szó szerint hempregtem a röhögéstől, na olyankor a telefon simán a vízben landolt volna!
Tiszta szívemből gratulálok a szerzőnek, és szívesen olvasnék még sok egyebet is tőle! Esetleg hagyományos papír formátumban is, ha valamelyik kiadó esetleg fantáziát látna benne... Úgy legyen!  
A könyv linkje  most jó ideig itt lesz a jobb oldalon, ha valakit érdekel, csak hajrá!

1 megjegyzés: